Z Internetu korzysta co siódmy Polak. Statystyki pokazują, że w 2016 roku ponad 25 milionów obywateli Polski odwiedziło sieć przynajmniej raz w miesiącu. Tak duży zasięg sprawia, że reklamowanie się w Internecie przynosi wiele korzyści.

Dlaczego warto reklamować się w Internecie?

Reklama w Internecie pod wieloma względami góruje nad reklamą zewnętrzną. Jedną z korzyści jest możliwość określenia docelowej grupy odbiorczej, która jest zainteresowana produktem lub usługą. Jest większe prawdopodobieństwo, że wybrani konsumenci staną się klientem firmy, która się reklamuje. Decydując się na taką formę reklamy, jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć jej rezultaty. Zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają dokładnie sprawdzić dane dotyczące liczby odsłon lub szczegółowy opisy grupy docelowej.

Warto również wspomnieć, że dzięki szerokiemu zakresowi i wysoce konkurencyjnemu środowisku internetowemu, reklama w Internecie kosztuje znacznie mniej niż inne środki promocji. Decydując się na reklamę w Internecie, nie jesteśmy ograniczeni czasowo i rozmiarowo, jak to ma się w przypadku gazet lub czasopism.

Jak możliwości daje nam Internet?

Obecnie Internet daje nam bardzo dużo możliwości prowadzenia kampanii reklamowej.

  • Przede wszystkim katalogi. Katalogi firm to miejsca, w których możemy promować naszą firmę, a także stronę internetową. Wizytówkę firmy możemy stworzyć bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W katalogu firm powinny znaleźć się informacje dotyczące firmy, w tym wskazanie branży, w której działa.
  • Banery reklamowe. Są w stanie przyciągnąć uwagę użytkowników, przekierowując ją jednocześnie na stronę reklamującej się firmy.
  • Własna strona internetowa. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że posiadanie własnej strony internetowej nie jest wymogiem, a standardem. Dobrze zaprojektowana strona będzie źródłem informacji o naszej firmie i produkcie, który chcemy sprzedać. Taka strona jest najprostszym sposobem na zaistnienie w sieci.
  • Artykuły sponsorowane. Niezwykle subtelną formą reklamy stały się artykuły eksperckie i sponsorowane, dzięki którym potencjalny klient ma szansę zapoznać się z ofertą danej firmy.
  • Media społecznościowe. W dzisiejszych czasach media społecznościowe są jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej i uzyskanie większej liczby klientów. Dlatego tak bardzo ważna jest obecność w takich sieciach, jak: Google+, Twitter, Facebook i LinkedIn. Zarządzanie w social media może być łatwiejsze, dzięki odpowiednim narzędziom – HootSuite, OverGraph, SproutSocial.